Logo Tasarım

Logo Tasarım Önemi

Günümüzde birçok logo firması vardır. Ancak bu firmalar yeterli tecrübeye sahip olmadıklarından ötürü logo tasarımı konusunda yetersiz kalmaktadır. Şirketlerin ya da sitelerin ihtiyaçlarını tam analiz edemedikleri için yeterli özelliklerde logo tasarlamakta zorlanmaktadırlar. Bir logo tasarlanırken öncelikle şirketin misyonu gözetilmelidir. Yani “firma ne iş yapıyor?” bu iyice anlaşılmalıdır. Bu doğrultu da logoda kullanılacak öğeler belirlenmelidir. Amaç Dizayn firmanızı ve kurumsal kimliğinizi önemser ve buna göre size hizmet sunar.
Örneğin dondurma işi yapan bir firmaya dondurma ile ilgili görseller konulmalıdır. Bunlar: çocuk, dondurma topları, külah gibi öğeler olabilir. Ancak dondurma firmasının logosunda araba, inşaat, kapı gibi simgeleri kullanmak abes olacaktır. Bu nedenle çalışacağınız logo firmalarının referanslarını iyi incelemeli ve görüşmelerde analizlerine dikkat etmelisiniz. Aksi taktirde sizi hiçbir şekilde temsil etmeyen logolarla karşı karşıya kalabilirsiniz.
Direk misyonu yansıtan simgeleri kullanmak da her zaman iyi olmayabilir. Bunun yanında direk misyonu yansıtan değil de andıran simgelerde kullanılabilir. Örneğin Cumhuriyet Halk Partisinin amblemine baktığımızda 6 okun her birinin bir inkılabı temsil ettiğini görüyoruz. Bu da partinin dinamikleri hakkında bize bilgi veriyor. İşte logolar bu tip olmalı ve birisine logonuzdan bahsederken gerekli açıklamaları yapabilmelisiniz.
Yani Logo Tasarımı Şu Şekilde Detaylanırabiliriz;
1. Sadelik
Bütün başarılı logoların en önemli ortak özellikleri sadelikleridir. İnsanları sade ve basit tasarımlar çeker çünkü verilmek isteneni kolayca anlayıp anımsayabilirler. Karmaşık ve kalabalık tasarımlar örneğin içinde ayrıntılı resimler barındıran logolar insanların dikkatini dağıtır.
2. Oranlar
Logo ebadıyla değil, oranlarıyla sabitlenmelidir. Logo kullanılacağı her alanda farklı ebatlarda kullanılacağından her ebatta iyi görünecek oranlara sahip olmalıdır. Örneğin bir kalemin üzerinde de aynı etkiyi korumalı, bir bina giydirmesi üzerinde de… Logonun oranlarıyla oynanması – genişletilip daraltılması veya çarpıtılması – tüm etkisini değiştirecek ve büyük olasılıkla çirkin görünmesine sebep olacaktır. Zaten bu tür problemlerle karşılaşılacağı düşünülerek logo tasarım aşamasında ne çok geniş ne de çok uzun olarak tasarlanmamalıdır.
3. Renk
En iyi bilinen logolar genellikle bir veya iki renk olarak tasarlanmışlardır. Çok az üçten fazla renk kullanılan iyi logo vardır. Fazla renk logoyu algılamayı zorlaştıracağından akılda kalıcılığı engelleyecektir. Az renk kullanılması uygulama maliyetlerini de düşüreceğinden sürekli avantaj sağlar.
4. Yazı Karakterleri
Logo yaparken çok çeşitli yazı karakter ve stil kullanılabilir. Ancak hem harf yapısı hem de yazı dengesi açısından bozuk olan logolar herkes tarafından fark edilmese de çok kötü etkiler yaratabilir. Tıpkı bir sokağın binalarının hem sağlamlığının hem de güzel ve birbiriyle uyumlu görünmesinin çok önemli olduğu gibi.
5. Uygulama
Logo tasarımı yapılırken unutulmaması gereken konulardan biri uygulamadır. Eğer bir logo farklı uygulama alanları hesaba katılmadan tasarlanırsa hem kullanımında çok büyük zorluklar yaşanabilir, hem de tutarlılık ilkesi çiğnenmiş olur. Uygulama alanları ve teknikleri düşünülmeden tasarlanan logolarda hem kalite bozulacak, hem farklı renk ve formlar kullanılmasının yolu açılmış olacak, hem de uygulama maliyetleri artacaktır.
6. Özgünlük
Logo, temsil ettiği firmayı, ürünü ve sektörü iyi anlatmalı ama aynı zamanda özgün olmalıdır. Bazı sektörlerde veya alanlarda yer etmiş sembol veya renkler vardır. Örneğin eczane logolarında kırmızı rengin, sağlık alanındaki logoların yılan figürünün, askeri kuruluşlarda kartal figürünün kullanılması gibi. Bu alanlarda bile bu klişeleşmiş semboller ve renklerin başka bir logoyu çağrıştırmayacak özellikte tasarlanması gerekir. Çünkü logo ne kadar hoşa giden bir tasarım da olsa eğer istenmeyen bir şeyi çağrıştırıyorsa iyi bir logo değildir.