Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik Önemi

 

 

 

Her kurum kendi içerisinde bütünleşik bir yapıya sahiptir. Kurumun dış dünyada duruşu ise kurumsal kimliğiyle doğru orantılı olarak gelişir. Kurumsal kimlik, her şeyden önce kurumun kendi içerisindeki tutarlılığının göstergesidir. Kurumsal kimlik çalışması, bir kurumun öncelikle adının belleklere yerleşmesini ve kurumun imajını en kısa yoldan hedefine ulaşmasını sağlar. Her bir kurumun amacı kendi tanıtımının en iyi ve en sağlıklı şekilde yapılabilmesi ve verdiği mesajların doğru yerlere, doğru şekilde ulaşabilmesidir. Tüm kurumsal kimlik çalışmaları bu amacın aracı parçalarıdır. Kurumsal kimlik için basit olarak kurumun tanıtıcıları da demek mümkündür. Kurumsal kimlik çalışmalarındaki zincirin ilk halkasını logo tasarımı oluşturur. Bu nedenle logo (amblem, logo veya logotype) tasarlanırken uygulama alanları çok ayrıntılı düşünülmeli, teknik olanaklar göz önünde bulundurulup her alanda tutarlı bir şekilde uygulanabilirliği hesaplanmalıdır. Tutarlılık kurumsal kimlik çalışmaları için olmazsa olmaz bir kuraldır. Kurumsal kimlik; uygulanacağı tüm alanlar, bu alanların teknik koşulları ve olanakları göz önüne alınarak hazırlanmalıdır. Farklı alanlarda farklı özellikler gösterecek renk, form veya malzeme seçimleri kurumsal kimliğin tutarlılığına zarar verir. Bu şekilde özensiz hazırlanmış bir kurumsal kimlik bütünü de kurumun duruşunu ve imajını sarsarak, gerçek dışı bir algının ortaya çıkmasına sebep olur. Kurumsal kimlik, kurumun dış dünyadaki ilk izlenimidir. Nasıl ki biz insanlar dış görünüşü özenli ve bakımlı kişilerle muhatap olmayı tercih ediyor ve bu tarz kişileri daha çok dikkate alma eğiliminde davranıyorsak, aynı şekilde kurumsal kimliği olmayan ya da bilinçsiz ve bilgisizce gelişigüzel kurumsal kimlik hazırlamış bir kurum için de bakış açısında bir farklılık oluşmaz. Çünkü dış dünyada kurumun çizdiği net çizgi ve bu çizginin kurum içerisinde de aynı netlikte ilerliyor olması, kurumun imza attığı işlerdeki tutarlılığı ve tutumu için de ön görü yaratacak bir olgudur. Kurumsal kimliğin yapı taşı logoyu ele alalım. Eğer kurumun kabul ettiği kurumsal kimlik kuralları dışında logo kullanımı söz konusu olursa, logonun kullanıldığı yere ve zemin rengine göre farklı renklerde, boyutlarda, yüksekliklerde olur olmaz yüzlerce kurum logosuyla karşı karşıya kalmak kaçınılmazdır. Bu şekilde de kurumun aksi bile olsa kendi içinde tutarlılığı konusunda şüpheler gün ışığına çıkar. Kurumsal kimlik başlı başına bir parçalar birliğidir ve her bir parça bir diğerinin destekçisidir. Bu nedenle kabul edilmiş kurumsal kimlik kurallarından bir parçayı çıkartmak bütünlüğü bozar. Örneğin; kurumsal kimlikte kabul edilmiş kuruma özgü yazı fontunun tek bir belgede bile şahsi istekler doğrultusunda farklı kullanılması, zamanla herkesin her belgede kendi istediği gibi bir kullanımı beraberinde getirir ki bu da kurumsal kimliğin ve imajın çöküşü anlamına gelir. Unutulmamalıdır ki, kabul edilmiş kurumsal kimlik kuralları, o kurum için kanun niteliğindedir ve tek bir kişi bile bu kurallardan birisini çiğnerse, beraberinde getireceği karmaşa hali göz ardı edilmemelidir. Kurumsal kimlik kurumun ciddiyetidir ve kurum işini ne kadar ciddiye alıyorsa, aynı oranda kurumsal kimliğini de ciddiye almalıdır.